Yoga yapmaya ihtiyacın var dostum sen bunun hiç farkına varmamış olsan da… Doğduğundan beri hiç banyo yapmamış olabilirsin, sadece derelere girip çıkmış, denizde yüzmüş olabilirsin ve nasıl da rahatlamışsındır.  Ama hiç banyo yapmamış olduğun gerçeğini değiştirmez bunlar. Eğer her gün denize giriyorsan tuzunu atmalısın, ya da bir derede üzerine biriken çamuru, tozu… Bunun için emek vermelisin, suyun içinde olman yetmez…İlla banyoda ya da hamamda olman gerekmiyor dostum, her gün muhteşem bir şelalenin altında arınıyorsan başka…Ama öyle değilse yoga yapmaya ihtiyacın var dostum senin bunu bilmiyor olman bu gerçeği değiştirmez…

Yoga yapmaya ihtiyacın var öyle haftada bir kere uzun uzun yaparım beni idare eder deyip kendini kandırma dostum, gerçekten yoga yapmaya ihtiyacın var… Ben hiç kirlenmiyorum, bütün gün evde hareket etmeden oturuyorum diyerek kendini kandırma dostum, henüz ölü değilsin, sen neden diğerlerinden farklı olasın ki… Tıpkı herkes gibi, her zihin gibi, her beden, her ruh, her enerjideki insan gibi, herkes gibi yoga yapmaya ihtiyacın var dostum. Hem de öyle haftada bir gün değil… Adam akıllı, harbiden yoga yapmaya ihtiyacın var dostum…

Yıllarca banyo yaptım artık yapmayayım diyemezsin… Haftanın iki gününü hamamda geçiriyor olabilirsin ama diğer günlerde de yoga yapmaya ihtiyacın var dostum…

Haftada yalnızca bir gün seç, yalnızca bir gün. O gün oruç tutar gibi, yoga yapma… Susuz kalmış çiçeğin suyu emmesi gibi diğer altı gün yogayı içeceksin kana kana… Bir şeyi hayatın boyunca yapabilmek istiyorsan ondan her hafta bir gün mahrum kalmayı bilmelisin dostum… Sonsuza dek beraber olmak için bir gününü ayrı geçirmelisin sevdiğinden…

Bana hastalıklarından bahsetme dostum… Sakatlıklarından da… Sen banyo yaparken kafanı duvarlara vurmak zorunda değildin… Kafanı duvarlara vurarak yıkanmayı kim öğretti sana… Kendini o kadar pisim ki bir an önce tertemiz olmalıyım diye yara edene kadar ovalamanı kim söyledi… Hayır, dostum hayır… Herşeyin bir adabı var bu hayatta… Ve herşeyin yanlışı ve doğrusu… Bana hastalıklarından bahsetme dostum… Oturarak da yıkanabilirsin… Ve hatta bir bezi ıslatıp sakince silebilirsin bedenini… Özenle… Bu da arınmadır dostum… Ama bana hastalıklarını bahane etme dostum… Evet, iltihap kapmıştır belki bedeninde bir yer ya da bir açık yaran vardır dikkatli olmalısın… Ameliyatını yeni olmuşsundur belki… Bir süre banyo yapmasan da olur hatta birkaç hafta yapamayabilirsin…

Sadece başını hatta saçının önünü yıkayabilirsin dostum her gün… Ama kendini kandırırsın, yoga yapmaya ihtiyacın var dostum. Ve bir hamamcı olabilirsin dostum evet bu seni nispeten temiz kılar ama senin de yogaya ihtiyacın var dostum… Her gün yıkanmaya…

Elbette maskeler yapabilirsin, bedeninin her yerine kremler sürebilirsin… Kendini kandırabilirsin… Ama hayır dostum hiç biri yoga yapmaya ihtiyacın olduğu gerçeğini değiştirmez… Önce yıkanmalısın dostum, o kremler, parfümler, maskeler seni temizlemez…

Susuzluğunu gidermek için bir süre meyve yiyebilirsin… Fakat günler, aylar sonra artık su içmelisindir dostum… Su içişine dönüşüverirsin o zaman…

Yoga yapmaya ihtiyacın var dostum… Bunu asla öğrenmeyebilirsin… Hiç banyo yapmadan ölebilirsin… Ama öldüğün gün yıkanacaksın dostum… o gün yine yoga yapacaksın… o bedenden çıkıp giderken enerjin hareket etmek zorunda, içinde yıllarca kapalı kalan o güç çıkmak zorunda…

Yoga reklamı değil bu sözlerim… Eğer reklam yapmak isteseydim… Sana yoga yaparsan ne kadar özel ne kadar farklı ne kadar başka biri olacağını söylerdim, misler gibi kokacağını, insanların sana çekileceğini, herkesin arasında ışıl ışıl parlayacağını… Hayır, dostum hayır… Yoga yapmaya ihtiyacın var sadece… Yalnızca temiz olacaksın dostum… Gösteriş için değildir temizlik… Tabi gösteriş için yapanlar olabilir…  Evini temizleyip komşularını çağıran ev kadınları gibi… Niyetin önemlidir elbette ama bu hiçbir şeyi değiştirmez… Kimseyi ilgilendirmez diğerinin temizliği kirliliği…Hem kolay kolay fark edilebilir, anlatılabilir bir şey değildir bu. Çoğunlukla da kimse fark etmeyecek belki dostum… Kimse bilmeyecek her gün banyo yaptığını… Kimsenin umurunda olmayacak… Ama bu hiçbir şeyi değiştirmez… Yoga yapmaya ihtiyacın var dostum… Ve yalnızca tek bir insan yoga yapamaz dostum… Tek bir insan… Çok hasta değil, çok bitkin değil, aklı başında olmayan değil, aç ve susuz olan değil, yalnızca ve yalnızca tembel olan insan dostum yalnızca o yoga yapamaz…

Şimdi sanacaksın ki bunlar benim sözlerim… Hayır, dostum hayır… Bunlar ne benim ne de bir başkasının sözleri…  Bunlar binlerce yıldır havada asılı duran sözler… yoga yaptıkça kulaklarına çalınabilir zaman zaman…İşte o zaman bir gün iki gün bir hafta iki hafta bu sözleri içinde tutabilirsin dostum… Ama yalnızca o kadar… Bir gün gelir konuşmak zorunda kalırsın… Bu sözler benim sözlerin değil dostum hayır… Bunlar binlerce yıldır havada asılı duran sözler…

Namaste

